Yenileniyor
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • K.Maraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
%1,59
BIST 99.547
%-0,28
Dolar 6,1351
%-0,11
Euro 7,2262
%-0,11
Altın 236,86
REKLAM

CHP’Lİ HAVUTÇA, “TRT HALKIN DEĞİL SARAYIN MALI OLMUŞ!”

43 defa okundu kategorisinde, 08 Nis 2017 - 08:40 tarihinde yayınlandı
CHP’Lİ HAVUTÇA,  “TRT HALKIN DEĞİL  SARAYIN MALI OLMUŞ!”

TRT’nin birinci önceliği Cumhurbaşkanlığı, AKP ve “Evet” propagandasına uygun olan kişilere yer vermek olduğunu belirten CHP Balıkesir Milletvekili Av. Namık Havutça; “halkın vergileriyle kurulan TRT’nin 80 milyonun değil de sadece sarayın malı gibi hareket etmesinin kabul edilmez” olduğunu söyledi.

“80 milyon vatandaşın ödediği vergilerle ayakta duran ve ‘Bağımsız’ olması gereken devlet televizyonu TRT, referandumda ‘evet’ oyu çıkması için çalıştığı apaçık ortadadır diyen Havutça; “TRT, her tartışma programına hükümete yakın gazetecileri, AKP’li kabine üyelerini, AKP’li milletvekillerini, AKP’li hukukçuları çıkarıyor. TRT’ye vergi veren bir vatandaş olarak hakkımı helal etmiyorum” dedi.

TRT’nin Haber bültenlerinde, tartışma programlarında, sadece “evet” propagandasına uygun yorumcular konuşturuluyor. Hükümete yakın medyanın temsilcilerinin yanı sıra; kabine üyeleri, AKP’li milletvekilleri, AKP’li hukukçular, hemen hemen her gün TRT ekranlarında yorum yapıyor. Ama referandumda halkı bilgilendirme adına neden hayır oyu kullanılmalıdır anlatan bir tek kişi TRT ekranlarına çıkarılmıyor, ambargo uygulanıyor.

TRT Haber’de 1 Marttan 5 Nisana kadara geçen 35 günlük sürede Cumhurbaşkanı ve danışmanlarına, AKP’li siyasetçilere toplamda 100 saat yer verilirken, CHP’ye ve diğer bütün muhalefete ortalama 5 saat yer verildi.

TRT’nin diğer yayın kuruluşlarındaki röportajları, konuklu programları, grup toplantısı ve miting haberleri de dahil edildiğinde muhalefet ve iktidarın arasındaki taraflı yayın uçurumu net bir şekilde görülmektedir.  TRT’nin adaletsizliği, taraflı yayını, muhalefete ve iktidara ayırdığı yayın süresinin kötü niyetli olduğu aşikardır” diyen Havutça; “minareyi çalan kılıfını uydurur’ sözü tam TRT örneği için. Referandum gündeme gelince kanun Hükmünde Kararname ile bir gecede Radyo ve TV’lerin ‘siyasi partilere eşit sürede söz hakkı’ vermesi ilkesi ortadan kaldırılmıştı.  687 Nolu KHK ile radyo ve TV’lerin “siyasi partilere eşit sürede söz hakkı” vermesi ilkesi işte bu nedenle kaldırıldı. Muhalefetin sesini kesmek için yapıldı” dedi. Haber: Sermin ESEN

Haber Editörü : Tüm Yazıları
Yorumlara Kapalı