Yenileniyor
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • K.Maraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
-- %0,00
BIST 96.032
%0,15
Dolar 5,7347
%-0,01
Euro 6,3645
%-0,28
Altın 276,82
REKLAM

RUKİYE GARİP İNTERNATİONAL ARTİST” DERGİSİNDE

93 defa okundu kategorisinde, 25 May 2019 - 00:18 tarihinde yayınlandı

 

 

Haber: Esin BALIBEK

 

Balıkesir’in yetiştirdiği ressamlardan Rukiye Garip, bugüne dek birçok ödül aldı. En son olarak Amerika’da yayınlanan “İnternational Artist” dergisinin Haziran sayısında, büyük ödülü kazandığı çalışmasıyla ve resim anlayışını anlattığını makaleyle Türkçe çevirisi yapıldı.

Yaptığı makalede “Bir tarzın uygulayıcısı veya takipçisi değilim. Gerçekçi çalışıyorum denebilir. Ancak benim tarzım görüneni aslına en yakın şekilde resmetmekten ibaret değildir. Konularımla kurmuş olduğum duygusal bağ çok gerçekçi görünen çalışmalarımda spontane değişiklik ve katkılarımla farklı bir hikayeye dönüşebilir.

Doğadaki varlıkların saf halleri ve detayları benim için önemlidir.

Resimlerimde çoğunlukla kullandığım dokular, organik kalabalıklar ve detaylar paylaşılan doğal yaşamı ve varlıklar arasındaki etkileşimi anlatır.

İç dünyamız yönelimlerimizi de belirler. Çocukluğumda ilgimi çeken beni adeta büyüleyen görünümler (su, suyun altından görünen taşlar, yansımalar, sudaki ışıltılar, organik kalabalıklar, doğal madde ve nostaljik malzemeler) aynı zamanda ilham kaynağım oldu.

Anılarımı harekete geçiren, bana pozitif enerji veren, hayallerimle zenginleştirebileceğim tüm konular aynı zamanda bende iz bırakan yaşantılarımın yansımalarıdır.

Kendimize uygun konuyu kendi iç dünyamız, yönelimlerimiz ve önemsediklerimiz dışında aramak üzerimize uymayan bir elbise giymek gibidir. Bize heyecan veren konularda duygularımızın aktarımını da yapabiliriz.

Resimlerimle izleyenlere aktarmak istediğim doğallık, huzur, sakinlik gibi olumlu duyguların, çizgi ve renklerin psikolojik etkileriyle tamamlandığını düşünüyorum.

Tüm çalışmalarıma hakim olan renkler ve biçimlerde görmek istediğim temiz doğaya özlem var. İnsanlara farkında olmadan yürüyüp geçtikleri güzelliklerin değerini, çocukluğumuzu, gençliğimizi, yaşlılığımızı, tüm anılarımızı mutlulukla gülümseterek hissettirmek istiyorum. Bana ilham veren konularda yaptığım ( taşlı dere, yalnız söğüt, paslı seri, demiryolu, deniz, dalgalar, sonbahar yansımaları) serilerinin ortak özelliği yaşadığım yerden ve yaşadıklarımdan izler taşımalarıdır. Seçtiğimiz konular kadar stilimiz ve uyguladığımız teknik de duygularımızın aktarımı için önemlidir. Başlangıçtan bitişe kadar kağıt üzerinde uyguladığım teknikler resmin temasını ve duygunun direkt aktarımını destekler ve zenginleştirir olması gerekir. Kendimizi doğru ifade edebildiğimiz oranda anlaşılabiliriz. Özgün bir yapıt oluşturabilmek için enstrümanları içimizden geldiği gibi kullanmak en doğrusudur. Bu bizi özgür ve özgün yapar. Özgür olmaktan kastettiğim, kendi doğrularımızı, kendimize özgü tekniklerimizi oluşturabilme ve uygulayabilme özgürlüğüdür. Özgür, özgün ve şeffaf olmak suluboya tekniği ve stilim açısından önemsediklerimdir.

Şeffaflık hem teknik hem de duygularımı aktarımdaki şeffaflıktır.Bana ilham veren konunlar için doğaya açılarak fotoğraflar çekiyorum. Işığı gölgeyi, dokuları atmosferi ve tüm detayları gözlemleyerek duygusal olarak hazırlanıyorum. Konuya karar verdikten sonra konunun bende uyandırdığı etkiye uygun değişiklikler yapıyorum. Konuya dair hissettiklerim hangi unsurları ilave edip, dışarıda bırakacağımda etkili oluyor. Bazen çizim bazen de boyama aşamalarında duygularımı karşılamayan negatif bir etki gördüğümde istediğim değişiklikleri yapıyorum.

Öncelikle bir sanatçı olarak resim yapma amacım satış ve kariyer değil, iç güdüsel bir anlatım aracı olmasıdır. Suluboya bana bir şiirin dizeleri, müziğin notaları, dansın dinamiğinden oluşan bir gösterinin hazzını hissettiriyor. Sevdiğim tüm sanat dallarını kağıt üzerinde su ve boyayla buluşmuş uyumlu bir gösterisi gibi.

Resimlerimde klasik şeffaf suluboya tekniklerini kullanıyorum. Genellikle resmin bütününe hakim olan renklerle ıslak zemine ıslak çalışma ile başlarım. Islak zeminde çoğunlukla kullandığım tuz efektinden spontane detaylara ulaşıyorum. Bu suluboyada hazzını duyduğum raslantısal ama kontrolümde yönlendirebileceğim heyecanlı bir macerayı sağlıyor.

Resmin sonraki aşamalarında, detaylarda kağıdın dokusundan faydalanarak ve çeşitli fırça sürüşleriyle gerçekçi görünümleri sağlarım. Siyah ve beyaz rengi kullanmam. Bazı figürlü çalışmalar dışındaki serilerde insan figürlerine yer vermem. Çok detaylı görünen resimlerimi izleyenler uzun zaman sabırla yapıldığını düşünebilirler. Realist ve hiperrealist çalışma şeklinin dışında tam tersine kısa sürede tamamlarım. Tam tabaka ve en detaylı resimlerimin çalışma süresi 15- 20 saati geçmez.” şeklinde yer aldı.

Haber Editörü : Tüm Yazıları
Yorumlara Kapalı