Yenileniyor
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • K.Maraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
%1,59
BIST 99.547
%-0,28
Dolar 6,1351
%-0,11
Euro 7,2262
%-0,11
Altın 236,86
REKLAM

ÜVEY ANAYASA

60 defa okundu kategorisinde, 19 Nis 2017 - 00:04 tarihinde yayınlandı
ÜVEY ANAYASA

Sözlükler anayasayı özetle şöyle tanımlıyor: “Örgütlenmiş bir toplumda devletin yönetim biçimini belirten, yasama, yürütme, yargılama erklerinin nasıl kullanılacağını gösteren, yurttaşların hak ve ödevlerini, özgürlüklerini saptayan ve düzenleyen, yasa sıralamasında en önde gelen yasa.”

Anayasa metinleri bir ülkedeki tüm bireyleri bağlayıcı olduğu kadar tüm bireylerin de ortak akıl ile benimsediği metinler olmalıdır. Bu nedenle de gelişmiş ve demokratik ülkelerde toplumun çoğunluğunun anayasayı kabullendiğini ve hatta anayasa içeriklerinin neredeyse hiç değişmediğini görürüz. Bir toplumsal sözleşmedir anayasa. Toplum ile devlet arasında bir sözleşmedir, yurttaş ile devlet arasında bir anlaşmadır ve yurttaşların kendi aralarında kabul ettiği uzlaşma metnidir. Bu yüzden de anayasa, bir devletin tüm bireylerini bağlayan ve ilkelerinin değişmesi halinde ise toplumsal çoğunluk ve uzlaşma gerektiren metinlerden biridir.

 

Değişip değişmemesi yurttaşları ikiye bölen ve kabul eden ile kabul etmeyenin adeta birbirine düşman kesildiği değişiklik önerileri ile yapılan seçimler ise getirdiği değişim ile değil yol açtığı bölünme ile anılan seçimlerdir.

 

Bakın toplumumuzun adeta ikiye bölündüğü, evetçi ile hayırcının birbirini düşman ilan ettiği bir seçimden ikiye bölünen bir topluma doğru gitmenin korkutucu izlerini yaşıyoruz.

Evet diyenin kendini haklı ve galip; hayır diyenin ise kendini haklı ve mağlup saydığı bir seçimin getirdiği anayasa değişikliği, tüm toplumu kucaklayan bir değişimi getirebilir mi?

Evet diyenin değişikliği değil de muhalefet liderini ısrarla anlatıp yerden yere vurduğu, hayır diyenin ise değişikliğin olumsuz yanlarını değil de bir liderin amaçlarına vurgu yaptığı bir seçimin sonucu, insanlarımızı ve ülkemizi kapsayıcı nitelikte sayılabilir mi?

Hayır diyeni ülkenin geleceğine dair umutsuzluğa düşüren, evet diyeni ise elle tutulmayan gözle görülmeyen hava gibi tuhaf bir umuda sevkeden bir değişiklik, insanlarımıza ve yarınımıza güzellik getirebilir mi?

Geçersiz sayılan oyların mevcut sonucu değiştireceği, seçim devam ederken seçim uygulamasının bir anda değiştirildiği, oylardan sorumlu kurum oyların yüzde 70’ini bile saymamış ya da açıklamamış iken bir haber ajansının oyların yüzde 90’ının sayıldığını söyleyip sonuç açıkladığı,  oy kullanmayan yüzde 8 seçmenin ülke geleceği için sandığa gitmemesinin sonuçlarına tüm ülkenin birlikte katlanacağı, yüzde 65’lerden yüzde 52’lere dakika dakika ner nasılsa inen evet oylarının bu rakamda sabitlendiği ve evet diyenin de hayır diyenin de memnun olmadığı bir değişiklik, ülkenin geleceği için iyi ve uğurlu sayılabilir mi?

 

Bir ülkenin tüm yurttaşlarını bağlar Anayasa maddeleri. Evsizin evi, açın ekmeği, kimsesizlerin kimsesidir bir ülkenin Anayasası. Ülkeyi ikiye bölen bir seçimin getirdiği değişikliklerin ülkeye iyilik, güzellik ve gelişme getirip getirmeyeceğini zaman mı söyleyecek yoksa tarihin acımasız yüzü mü? Tarihin sert suratı, sık değişen ve toplumsal uzlaşma ile kabul edilmeyen anayasa değişikliklerinin ülkeler için olumsuzluk ve yıkım getireceğini söylüyor.

Tüm yasaların üstünde ve onları kapsayandır Anayasa. Bu yüzden ana vardır kelimenin başında.

Tüm yasaları ve tüm yurttaşları kapsamayan ve  toplumsal uzlaşma metni olamayan metinlere ne diyeceğiz peki?

Babayasa mı?

Yok artık. Babaların ne günahı var kardeşim?

Olsa olsa ÜVEY ANAYASA denir.

Olmaması dileğiyle.

 

Haber Editörü : Tüm Yazıları
Yorumlara Kapalı